Hybrid-work kan være udfordrende. Sådan kan Microsoft Teams og Office 365 hjælpe dig.
Skiftet til fjernarbejde i løbet af de sidste 18 måneder er en af de vigtigste ændringer i arbejdskulturen siden den industrielle revolution. For at forstå, hvordan denne ændring påvirker vores kunder og Microsoft-medarbejdere, har vi gennemført regelmæssige undersøgelser og interne undersøgelser. Som rapporteret i vores seneste Work Trend Index, viser undersøgelsesdata, at i et år, hvor vi sendte 160.000 mennesker hjem for at arbejde og derudover onboardede 25.000 nye medarbejdere, viste rapporter at medarbejdere, som følte sig inkluderet, er på et all-time high på 90 procent.
Men der er ingen garanti for, at denne tendens vil fortsætte i den stadig mere komplekse verden af hybridarbejde. Til at begynde med har medarbejdernes forventninger ændret sig. Sidste års rapport viste, at mens 73 procent af medarbejderne ønsker muligheden for at fortsætte med at arbejde eksternt, ønsker 67 procent mere personligt engagement. Dette hybride arbejdsparadoks er vores nye normale, og vores evne til at mødes vil være udfordrende uden forberedelse.
De fleste virksomheder er ikke forberedt på udfordringen, når medarbejdere sætter sig i en tilstand, hvor de skelner tid mellem personligt og eksternt arbejde. Hybrid arbejde er udfordrende. Fjerndeltagere befinder sig usete og uhørt. Personlige deltagere ønsker at være inkluderet, men er ikke udstyret til at køre effektive hybridmøder. Et grelt eksempel: konferencelokaler, rum, hvor størstedelen af hybridmøder vil finde sted, har ikke den rigtige hardware, software eller udstyr til at afvikle hybridmøder effektivt. Ifølge Frost & Sullivan, ud af de næsten 90 millioner mødelokaler på verdensplan, er kun 7,8 procent videoaktiverede, hvilket skaber en dårlig oplevelse for eksterne deltagere.
Ligesom dig lærer Microsoft stadig, men i vores erfaring er hybridmøder nøglen til at opbygge en succesfuld arbejdskultur. Når det er gjort godt, hjælper hybridmøder alle med at føle sig inkluderet og levere miljø og værktøjer til bedre forbindelser, samarbejde og produktivitet. Vi har identificeret tre ABC”-praksisser, som de fleste organisationer kan gøre nu for at muliggøre inkluderende møder og skabe et solidt fundament for en fleksibel arbejdskultur:
- Lyd:For at sikre, at alle kan høres, når de taler, skal du bruge en Microsoft Teams-certificeret højttalerpuck, når rummet ikke har et centraliseret AV-system.
- Medbring din bærbare computer:Når du er personlig, skal du tage din bærbare computer med og deltage i mødet med kameraet tændt og mikrofonen og lyd slukket. Alle kan deltage via chats, live reaktioner og løfte hænder, som er blevet en ny mødestandard.
- Samarbejd: Tildel en mødeformidler,der er i lokalet til hvert hybridmøde. Facilitatoren sikrer deltagelse og samarbejde mellem alle deltagere ved at moderere mødechat, løfte hænder og indhold, der skal deles direkte gennem Teams-mødet.
Da vi i denne arbejdsverden alle fortsætter med at lære og dele praktisk vejledning, er Microsoft fortsat forpligtet til at investere i hybrid innovation. Lad os se på de nyeste funktioner i Microsoft Teams og Office 365, der er udviklet til at understøtte medarbejdernes forskellige behov og arbejdsstile, uanset hvor de arbejder.
Fysiske kontorlokaler designet til alle, ikke kun til fremmødte deltagere:
I juni annoncerede vi nye funktioner, der er designet til at understøtte inkluderende hybridmøder, f.eks. forreste række til Teams Rooms, en opdateret Teams-oplevelse på Surface Hub og et forbedret Microsoft Whiteboard, der muliggør visuelt samarbejde, uanset om du er fysisk i rummet sammen eller ej. I dag annoncerer vi den næste bølge i Teams Rooms innovation med en ny kategori af intelligente kameraer. Der er tre unikke teknologier, der driver denne nye kategori af intelligente kameraer:
- AI-drevet aktiv højttalersporing, der gør det muligt for kameraer i rummet at bruge lyd, ansigtsbevægelser og bevægelser til at registrere, hvem i rummet der taler, eller zoomer ind for et tættere perspektiv.
- Flere videostreams, der gør det muligt at placere deltagere i lokalet i deres egen videorude.
- Genkendelse af personer, som identificerer og viser profilnavnet på tilmeldte brugere i deres videorude.
Når intelligente kameraer er parret med Dynamic View i Teams, kan du levere mere ligestillede mødeoplevelser, hvor alle føler sig set og repræsenteret. Når folk deltager i mødet, justerer Teams automatisk forskellige elementer i mødet, så fjerndeltagere nemt kan se rummet og indholdet. Gennem vores tætte partnerskab med branchens førende partnere, herunder Jabra, Neat, Poly og Yealink, vil disse funktioner være tilgængelige for producenter af originalt udstyr (OEM’er) i de kommende måneder og rullet ud som opdateringer i løbet af det næste år.
For at hjælpe enkeltpersoner i mødelokaler med at bidrage mere dynamisk opdaterer vi companion-tilstand i Teams-mobil for at give deltagere i rummet hurtig adgang til engagementsfunktioner som chat, livereaktioner og Microsoft Whiteboard. Derudover gør vi det lettere at få adgang til møde- og enhedsstyringer, som muligheden for at deltage i et møde, kaste en PowerPoint, slå rummet fra, slå rumkameraer til og fra og meget mere. Den opdaterede ledsagertilstandsoplevelse vil være tilgængelig i de næste par måneder.
Mødeplanlægning og samarbejde bliver også nemmere. Nye funktioner i Outlook registrerer oplysninger om, hvornår og hvor teammedlemmer arbejder, og hvordan de vil deltage i møder. De nydesignede arbejdstider giver dig mulighed for at medtage oplysninger om arbejdsplaner direkte i din kalender, så andre kan vide, hvornår og hvor du skal arbejde og har aftaler. Den nye RSVP-funktion giver folk mulighed for at angive, om de vil deltage i et møde personligt eller online, så mødeplanlæggerne bedst kan forberede sig ved at booke et lokale med videokonference-ressourcer eller medbringe en højttalerpuck. Nye hybride arbejdsfuktioner i Outlook vil begynde at rulle ud i begyndelsen af 2022.
Den ”varme” skrivebordsoplevelse på Microsoft Teams-skærme giver folk mulighed for at finde og reservere fleksible arbejdsområder på kontoret. Book dit personlige ”område” fra enheden med det samme, eller på forhånd ved hjælp af Outlook eller Teams, og få adgang til din personlige Teams-kalender, chats, møder og meget mere. Teams-skærme kan bruges som en enkeltstående enhed eller som en anden skærm – ved afmelding fjernes alle personlige oplysninger fra enheden.
Fjernmøder, der er lige så effektive som at deltage personligt:
Vi er løbende forpligtet til at skabe nye måder at arbejde på. Vi forestiller os en fremtid, der bryder fri fra mødegitteret, og sikrer, at alle brugere har tilføjet valg og fleksibilitet og giver præsentationsværter mulighed for at give deres bedste indsats. Fra udtryksfulde avatar´er til fordybende møder ønsker vi, at alle brugere skal være der sammen.
Tidligere valgte mange at komme ind på kontoret for at levere en vigtig præsentation, men vi investerer i at gøre fjernpræsentationer så effektive og fordybende som muligt. Hybridpræsentationer handler ikke kun om at levere indhold, men også om at engagere publikum med ikke-verbale sociale signaler som ansigtsreaktioner og bevægelser. Cameo er en ny PowerPoint-oplevelse, der problemfrit integrerer dit Teams-kamerafeed i din præsentation, så du kan tilpasse, hvordan og hvor du vil vises på dine slides, og derudover tilbyde layoutanbefalinger for optimal visning. Når det er tid til at præsentere, kan du bruge PowerPoint Live i Teams til en fordybende fjernpræsentation. Cameo vil begynde at rulle ud i begyndelsen af 2022.
Mens vi arbejder på at skabe en inkluderende hybrid arbejdskultur, hvor alle stemmer kan høres, bruger Speaker Coach i Microsoft Teams AI til privat at dele vejledning om dit tempo, give dig besked, hvis du afbryder nogen, og minde dig om at tjekke ind med din målgruppe. Speaker coach i Microsoft Teams vil være tilgængelig i begyndelsen af 2022.
Vores seneste automatiske korrektioner af belysning hjælper dig med at være synlig i video-on møder selv i svagt lys miljøer. Belysningskorrektioner vil være tilgængelige i de kommende måneder.
Frigør plads på skrivebordet derhjemme eller på kontoret, og få klar lydkvalitet til møder med den nye Logi Dock. Denne dockingstation har en indbygget højttalertelefon med berøringskontroller, der er designet til at fungere problemfrit med Teams. Med et enkelt tryk på en knap kan du deltage i Teams-møder, justere din lyd og meget mere. Logi Dock vil være tilgængelig i de kommende måneder.
Hold dig opdateret med Microsoft Teams:
Fleksibilitet kommer fra, at uanset hvor du arbejder ud fra, er du forbundet med dine kolleger og arbejde. De nyeste innovationer i Teams bringer dine yndlingsapplikationer og -oplevelser sammen for at hjælpe dig med at forblive effektiv, fokuseret og forbundet i hybrid arbejde.
Når Microsoft Teams møder og ringer til Apple Car Play, kan du nu deltage i Teams-møder og foretage opkald håndfrit på farten ved hjælp af Siri.
Microsoft Viva bringer kommunikation, viden, indsigt og læring ind i arbejdsflowet. Med Viva Connections kan du holde dig orienteret om virksomhedens nyheder og ressourcer direkte fra Teams. Du kan finde personlige meddelelser, virksomhedssamtaler og et dashboard med ressourcer til handlinger. I de kommende uger vil Viva Connections-mobilappen være tilgængelig i forhåndsvisning.
Brug af Apps i Teams-møder styrker interaktion i realtid og gør samarbejdet mere engagerende og produktivt. Du kan nu dele og interagere med appindhold i mødefasen, hvilket muliggør scenarier som visuel problemløsning i realtid og brainstorming. Kom i gang med Miro-, MURAL-, Lucidspark-og Freehand-apps, hvor mange flere snart kommer. Få mere at vide på vores Tech Community blog.
Skiftet til hybridarbejde er spændende, men vil være en udfordring for enhver leder og organisation. Organisationer, der omfavner ændringen og inkorporerer fleksibilitet i deres driftsmodeller, vil skabe bedre og mere inkluderende arbejdsmiljøer. Hos Microsoft er vi forpligtet til at understøtte en hybrid arbejdskultur, hvor fleksibilitet fører an – hvilket giver vores kunder og vores medarbejdere mulighed for at arbejde hvor som helst, når som helst og tage kontrol over deres personlige udvikling og velbefindende. Ligesom dig, er vi ved at lære at navigere forandring i realtid. Sammen vil vi skabe en ny æra af hybrid arbejde, hvor medarbejderne føler sig inkluderet og værdsat, og virksomheder klarer sig bedre.
Ønsker du eller din virksomhed at vide mere om dette emne, eller har spørgsmål, er I velkommen til at kontakte os via email: info@commerze.dk eller tlf. 70 20 55 66